Maränger maränger

Oh vad det är svårt det här med maränger. Nu har jag mer eller mindre gett upp försöken att få fluffiga, fina och spröda små drömkakor, utan är nöjd med en liten upphöjd kaka...

Men...så köpte jag Angelfoods marängmix. Dyrt som synden är det, och helt perfekt bllir det inte. Men oj så roligt att experimentera i köket.


Någon gång kanske jag kommer lotta ut ett paket i min andra blogg, Odlingspyssel. Tar bort det marängrecept jag hade här på bloggen, det har gett mig mer huvudvärk än glädje.



Som ni ser blir marängerna lite grynigare än vanliga. Jag har även sett massvis med bloggare som misslyckats med marängerna, att marängen flyter ut eller imploderar. (exploderar har jag dock aldrig sett) Tror framgången ligger i en bra mixer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0