Créme caramel utan ägg (och mjölk)

När jag går omkring i mataffärer så har jag alltid gluten och äggfritt-ögonen på mig. En av de roligaste sakerna jag vet är att gå i mataffärer utomlands. Australien är ju ett supertips att resa till för glutenallergiker, folket är medvetna och det finns fler glutenfria alternativ i affärerna tack vare det (veganska) glutenfria företaget Orgran. Men även på Konsum går det utmärkt att göra sina allergifynd. Nu är ju jag en sådan kund som begär/kräver att min lilla lokalaffär ska ta in produkter som jag kan äta, men ibland lyckas de spontant själva. Får jag presentera, Créme caramel från Grekland.

Instruktionen på förpackningen är ganska förvrängd, men jag tolkar den såhär: du ska inte ha 500 l mjölk i, utan 5 dl.  (Av den enkla anledningen att 5 l låter för mycket)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0