Veganpannka från Findus utan ägg

Som ni kanske förstår kära läsare, så uppdateras den här bloggen väääääldigt sällan. Min ordinarie blogg, Odlingspyssel, lider även den av samma åkomma. Men tro inte att bloggen är nedlagd för det! Nej nej, den lever minsann.

På jobbet nu i veckan så ropade kocken till mig att han köpt pannkakor som jag kunde äta om jag ville. Skeptisk som jag är så ville jag läsa innehållsförteckningen först- och dra på trissor. Veganpannkakorna från Findus är utan båda ägg och laktos. Himla trevligt!

Nu kan jag inte gå ed på att pannkakorns finns att köpa för oss vanliga konsumenter, men de finns i alla fall till storkök som skolor. Alltid något, eller hur!




Smaken då? Jo, de smakar som de pannkakor som jag lagar hemme. Att de saknar mjölk tänkte jag inte på. Att de är värmda i värmeskåp ger väl en viss torrhet i kanterna som nygräddade pannkakor inte har, men väl uppvärda pannkakor dagen efter. Helt klart godkända!

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är inte så lätt att hinna skriva blogg men jag är iaf. TACKSAM förr att din blogg finns tillgänglig iaf. för du har många härliga å bra recept för oss allergiker :)

2012-05-15 @ 20:32:56
URL: http://mimmispyssel.papper.fi
Postat av: Jenny

Hej

Jag läste precis på matnyttig.se att de misstänker att det finns/har funnits äggprotein i dessa pannkakor. Förpackningarna med detta har inte sålts till privatpersoner utan bara till storkök.



http://www.matnyttig.se/artiklar/28-livsmedelsvarningar/381-allergiskt-barn-kraektes-av-findus-pannkakor



Vänliga hälsningar Jenny

2012-05-28 @ 14:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0